Hungária Extra Dry Rosé
Ennek a cikknek azt az alcímet kéne adnom, hogy
Jó termék, rossz marketing.
Viszont ez csak félig lenne igaz. De a marketing tantárgyat annak idején jól megtanultam. Mégpedig azért, mert nagyon érdekesnek találtam. Olvasztótégely, ahogy szokták mondani. Van benne egy kis gazdaságtan, egy kis pszichológia, egy kis művészet, egy kis dizájn, de van statisztika, matematika, vezetéstudomány, és még egy pár diszciplína. A reklámügynökségek kreatívjai, ők pedig egy külön világ, és nagyon fontosnak, nagyon különlegesnek, nagyon okosnak, továbbá nagyon laza gyerekeknek tartják magukat. Ezt testközelből is megtapasztaltam. Tisztelet a kivételnek, és tisztában vagyok vele, hogy a kreatívok ezentúl nem fogják olvasni a blogomat. Mindezt azért írtam le, mert ebben az esetben bizony nagyon elszúrták, mármint a kreatívok, nem a pezsgőmester.
Ennyi bevezetés után a véleményem a következő:
A Hungária sorozatba tökéletesen illő tételről van szó. A palack dizájn nekem mindig is bejött, itt semmi kivetnivalót nem találok. Ami a beltartalmat illeti, a bor tényleg gyönyörű rózsaszínű, kicsit optikailag gyér habzással, de illatában csodás, ínycsiklandó földieperrel. Szájban a buborékok habzóak, krémesek, intenzívek, de nem agresszívek, a szamóca mellé felsorakozik néhány citrusféle, és nagyon, de veszélyesen nagyon itatja magát. A másodlagos erjesztés jegyei feltűnőek és kellemesek, toast-os, kicsit pörkölt aromák.
Elegáns, jó ivású pezsgő, és nagyon trendi, hogy rózsaszín. Lecsengésben egy kicsit kesernyés, talán ennyi az, ami valamicskét levon a kidolgozott összképből.
Csak hátcímkét ne írtak volna!
A hátcímke szerint ennek a bornak "Átható ribizlis málna íze" van, azazhogy, mondom: földieper, semmi más, az én orrom sem ribizlit, sem málnát nem szagol, de ez még semmi. "Tisztaságában egymásra talál a
könnyed tavasz és a dögös szénsavasság" - szent szilvamag! kiáltott fel Manócska, azaz Borbecsüs, amikor ezt elolvasta. Dögös szénsavasság??! Az meg milyen? Jó, értem én azt, hogy a célcsoport a fiatal, igényes fogyasztó.
Na, de hogy dögös?! Könyörgök: ne ennyire legyünk lezserek, hát ez a szó nem passzol a palackdizájn finom eleganciájához, a célközönség vékony nyakkendőjéhez, Beckham-frizurájához, sem a csinos, elsőbálos lánykák szende pillantásaihoz, akik a www.hungariapezsgo.hu/ weboldalon köszöntik a látogatót. Ejnye, Hungaria Pezsgőpincészet!... miért nem alkalmaznak borbecsüst? Szívesen adok tanácsokat...